W motoryzacji

sie temperatur (od -40 °C do +100 °C). W przypadku układów hamulcowych z ABS zachowanie możliwie małej lepkości w niskich temperaturach jest szczególnie ważne. Ściśliwość Ściśliwość płynu hamulcowego powinna być mała i możli

Dodane: 04-02-2017 18:31
W motoryzacji oferta

Zmiana lepkości płynu hamulcowego


Lepkość

Zmiana lepkości płynu hamulcowego pod wpływem różnic temperatury powinna być jak najmniejsza, aby hamulce mogły niezawodnie działać w szerokim zakresie temperatur (od -40 °C do +100 °C). W przypadku układów hamulcowych z ABS zachowanie możliwie małej lepkości w niskich temperaturach jest szczególnie ważne.

Ściśliwość

Ściśliwość płynu hamulcowego powinna być mała i możliwie niezależna od temperatury.

Ochrona przed korozją

Według normy FMVSS 116 płyny hamulcowe nie powinny oddziaływać korozyjnie na metale stosowane w układach hamulcowych. W celu uzyskania wymaganych własności antykorozyjnych płynu stosuje się odpowiednie dodatki.

Wszystkie płyny hamulcowe z wyjątkiem DOT5, którego głównym składnikiem są silikony, działają agresywnie na skórę i powłokę lakierową samochodu.

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/P%C5%82yn_hamulcowy


Wgniecenia zderzaka w samochodzie

Uszkodzenia zderzaka są poważnymi awariami samochodowymi. Zwykle do awarii zderzaków dochodzi w czasie wypadków drogowych oraz wskutek tego, że kierowca nie dba o swój samochód. Często uderza w różne przeszkody znajdujące się na drodze, co powoduje powstawanie wgnieceń w zderzaku. Niewielkie wgniecenia w zderzaku mogą być naprawiane przez samego kierowcę, jednak poważniejsze awarie zderzaka wymagają interwencji mechanika. W przeciwnym razie kierowca nie będzie mógł korzystać ze swojego samochodu. Natomiast sama wymiana zderzaka może wymagać użycia specjalistycznego sprzętu i pozostawienia samochodu na dłużej w warsztacie. Jednak wydaje się, że jeżeli kierowca bardzo lubi swój samochód, to warto naprawiać go po każdego rodzaju awarii.


hamulec cierny segmentowy dwuszczękowy

Hamulec bębnowy (wł. hamulec dwuszczękowy wewnętrzny1) ? hamulec cierny segmentowy dwuszczękowy, w którym hamowanie powstaje na skutek tarcia wewnętrznej powierzchni obracającego się wraz z wałem bębna hamulcowego, z powierzchnią umieszczonych wewnątrz bębna nieobracających się szczęk pokrytych okładziną cierną.

Ten typ hamulca jest stosowany w niektórych samochodach (zwłaszcza na tylnych osiach), motocyklach i rowerach. Wadą w stosunku do hamulców tarczowych jest ich większa podatność na przegrzewanie się (?brake fade?), co zmniejsza skuteczność hamowania.

Spis treści

1 Budowa
2 Zasada działania
3 Rodzaje układów ?rozpieracz-szczęki?
4 Przypisy


Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Hamulec_b%C4%99bnowy